PICKUP - A KEZDETEKTŐL NAPJAINKIG
PICKUP - A KEZDETEK
Az autógyártás korai napjaiban a járműveket csak alvázként árulták, és harmadik felek karosszériát építettek a tetejére. 1902-ben a Rapid Motor Vehicle Company-t Max Grabowsky és Morris Grabowsky alapította, akik egytonnás teherbírású teherautókat építettek Pontiacban, Michigan államban. 1913-ban a Galion Allsteel Body Company, a kisteherautók és billenőkocsik korai fejlesztője, vontatódobozokat épített és szerelt fel a kissé módosított Vapid Model T alvázra, majd 1917-től a Model TT-re. E piaci részesedés egy részét megvásárolva a Bravado 1924-ben bemutatott egy 3/4 tonnás pickupot, amelynek fülkéje és karosszériája teljesen fából készült. 1925-ben a Vapid egy T-alapú, acél karosszériás, féltonnás, állítható csomagtérajtóval és nagy teherbírású hátsó rugókkal felszerelt modellt készített. A "Vapid Model T Runabout Pickup Body" néven 281 dollárért kelt el; 34 ezret építettek. 1928-ban az A Modell váltotta fel, amely zárt fülkés, biztonsági üveg szélvédővel, felhajtható oldalablakokkal és háromsebességes sebességváltóval rendelkezett.

PICKUP - NAPJAINKBAN
Akkoriban a pickupokra úgy gondoltak, hogy legyen teherbíró, és erős, viszont csak korlátozottan tudtak közlekedni. Egyre több ember használta a gépeket otthon, nem csak áruszállításra, hanem a terepen is. Ezt a használati módot sajnos a régi T és A modellekkel nem lehetett végrehajtani a vékonyka kerekekkel és gumikkal, ezért a mai Pick-up konstrukció inkább hajaz a terepjáróra, mintsem a klasszikus értelemben vett pick-upokra. Sokkal praktikusabbá vált a pick-up és a terepjáró szerelemgyermeke, a mai értelemben vett pick-up. Ezért is használja sok cég a mai napig ezeket a gépeket. Mint pl. a McGill-Olsen Construction.